söndag 20 mars 2011

Tankar om bloggen.

Personligen känns det totalt meningslöst att skriva på bloggen. Vet inte ens om någon läser det jag skriver? Det borde varit krav att man får 1-3 bloggar per person i kursen som man måste kommentera på minst 1 gång per vecka. På så vis kan man få respons på det man gör och känna att det ger nåt. För tillfället skulle jag lika gärna kunna skriva i anteckningar.  Förövrigt har jag sett The Social Network och den var väldigt bra. Mycket intressant film helt klart. En annan film om sociala nätvärk är Catfish. Den handlar om identitet på Facebook (sociala nätverk) och är sevärd om man får tag i den. Den är filmad som en dokumentärfilm, en mockumentary dvs. och ska föreställa något som verkligen hänt.

2 kommentarer:

  1. Ja det har du nog rätt i. Det är nog jobbigt nog att hålla koll på bloggarna o twitters antar jag. Twitter är också ett mycket lättare verktyg än bloggar i och med hashtagen som du säger. Det är det trista med bloggarna. De är så klumpiga och ineffektiva i jämförelsen. Twitter skulle kunna bli riktigt stort om de utvecklar sin modell och ger ut en pro version eller nåt där man kan göra längre inlägg med bilder etc. just pga det är så enkelt!

    SvaraRadera
  2. Jaha, jag förstår. Ja om man ser på det som endast en mikroblogg. Twitters gränssnitt i övrigt är väldigt simpelt vilket jag tycker är väldigt bra. Det går lätt att lära sig. Det negativa med twitter är att det är en mikroblogg endast i mina ögon. Det finns mer för ägarna/utvecklarna att hämta där är jag säker på!

    SvaraRadera